6 Ekim 2020 Salı

Yavaşca kendimi gömerken...

 

Avuç içlerimi ovalayarak yazmaktan bıktım bu aralar sanki elim klavyenin tuşlarına basmaya korkuyor gibi hissediyorum bu sorunu en kısa sürede aşmam gerek sanırım yıllardır elimi bile sürmekten kaçtığım düşüncelerimi beynimin dışarısına çıkarmaya tenezzül bile etmediğim için acaba kendimi mi suçluyorum beynim ellerime engel   olmak istiyor belli ki  çünkü beynimin derinliklerinde yer alan şeyleri gün yüzüne çıkardığımda bu gerçeklerle yaşamaktan korktuğum için mi yutkunarak yazıyorum acaba bu saatten sonrada pek önemli değil açıkçası çünkü beynimin içini kusmam gerekiyor beyaz zeminlere .Şuan arka planda bir Ella Fitzgerald şarkısı çalıyor merhum hanım efendinin bir dinleyeni yada şarkılarına hasta olan bir insan olduğum için  değil heleki ben bu kadını dinlemeden yazamıyorum diyecek bir insan olmadığımı beni yakından tanıyan insanlar iyi bilir neyse  bu Ella isimli hanım efendiyi neden dinlediğim konusuna gelirsek yaklaşık üç hadi yalan olmasın dört sene önce bir sosyal paylaşım sitesinde bir videoya denk gelmem ile bu kısa boylu siyahi kadife  sesli kadınla tanışdık arka fonda bu hanımefendinin şarkısı çalar iken son sözlerini söyleyip bu dünyadan uçup gitmek isteyen  yakışıklı ve temiz bir Türkçesi olan bir beyefendiye rastladım bir videoda .kendinden o kadar emin ve cesur bir şekilde son sözlerini söylemesini izlerken bu adamın ufak bir şaşkınlık içerisinde içimden neden dedim neden bunu seçtin bunu yapman için neler sebeb oldu diyerek beynimin içerisinde soru işaretleri kurdum istemsiz bir şekilde bugün bu videoyu yaklaşık dört sene sonra tekrardan izlerken kendimden birşeyler buldum içerisinde öncesinde şaşırdığım kelimeler bana o kadar mantıklı geldi ki bu sefer hiç şaşırmadım hatta benim kelimelerimi nerden çaldı bu adam diyerek ufak bir tebessüm oluşturdum suratımda.Gelelim asıl konuya acaba bu Mehmet dostumuz sizin tabirinizle çok mu güçsüzdü yada çok mu iradesi zayıf basit bir insandı  zorluklarla başa çıkabilecek bir insan olamayıp hayatın bu kadar güzelliğini terk edip kendine  bu çözümü buldu  kimse bunların cevabını bilemicek Mehmet soruların cevaplarını son bir kadeh şarabını içerek size bahsettiğim kadının naif sesi eşliğinde  kendiyle beraber bizim gidip cevapları alabilceğimiz ama geri dönüş  bileti olmayan bir yerlere götürdü sigaramın küllük te boşa yandığını fark ettim bir dakika  derin bir nefes çekip içimdekileri dökmeye kendimi  hazırlayım  şimdi karanlık bölümlere geçiyoruz içimdeki karanlık  şeyleri belki biraz grileştirmek için bu mesaj sayfaya dökücem şuan arka fondaki şarkı birazcık ruhumu okşamış olsa bile bu karanlık düşüncelerden beni vazgeçiremiyor sanırım neden kendime bu kadar kötü davranıyorum diye sormaktan bile vazgeçtim artık kocaman iri bir adam hayatın yüklerini neden kaldıramıyor hele de yük kaldırmak konusunda bu kadar tecrübeli olmasına rağmen sanırım ay sonunda internet firmamızın telefonumuza attığı ama bakıp umursamadığımız o mesaj gibi kotanızı doldurdunuz bende artık kotamı doldurduğuma inanıyorum ama bunun altında yatan gerçekler kimisine göre çok basit gelebilir ama benim çocukluktan beri sorunumda buydu küçük şeylerden büyük anlamlar çıkarmak ince ayrıntılara takılmak ahh bazen bu konuda kendimi çok suçluyorum keşke gamsız ve hiçbir şeyi kafasına takmayan monoton bir hayat yaşamak isteyen bir adam olabilseydim çok üzgünüm ki bunu hiç başaramadım.okumayı ve araştırmayı çok seviyordum saçma sapan lakaplarım oldu kibar ve duygusaldım insanlar farklı anlamlar çıkardı iyilik yapmanın doğru bir şey olduğuna inanırken insanlar bunun bana salaklık olduğunu zorda olsa aşıladılar sagolsunlar ilk önce kendime iyilik yapmaktan vazgeçtim sonra bütün dünyaya karşı bu inancım son buldu  sonra baktım ki istedikleri insan olmuşum ama ben bunu hiç istememiştim ki ruhum çalınmış gibi hissetmeye başladığımda sorgulamaya başladık neler oluyor sana keşke biraz daha erken sorgulasaymışım belki bu halde olmazdım ama bana tek artısı yalnızlığın ne olduğunu öğrendim geceleri ışıkları açık bırakıp uyumaya alıştırdı bu şey beni kör kütük sarhoş olup hiç tanımadığım kokusu bile beynimde yer almayan kadınlarla  aynı yatakta uyumaya başlattı beni suçlu ben miydim yada yalnızlık mı ama bunu hiç anlayamadım geceleri yataktan fırlayıp bir kabustan kaçarken etrafımda olan boş şişelerden bir damla daha ümidi ile  ağzıma dayayıp hüsran ile o kabuslara geri dönerken beni durduracak birisinin olmamasımıydı asıl suçlu insan oğlu ne kötü bir varlıksın sen herşeyde suçu başkalarında arıyorsun tıpkı benım gibi ama ben neden bir suçlu oldum acımasız bir katil oldum bunun suçunu başkalarında arıcam hiç bana kızmayın bunun suçlusu ben değilim beni buna zorlayan bu denge ve düzen adaletsizlik ve yok olup giden sevgi suçlular bunlar hadi çıkalım bir mahkemeye çıkaralım delilleri ama durun bir hakimimiz yok ki ben içimdeki hakimi de öldürdüm ama onu öldürürken hiç üzülmedim beni yanlış olan herşeye o sürükledi  o hakim bunları yap iyi olur dedi o hakimdi beni bu hale getiren ve bende öldürdüm tıpkı bir zaman sonra kendime yapacağım gibi bu arada öldürücem derken size o kadar kaba bir tabir gelmesin ben cani bir insan değilim uzun bir yolun sonuna geldiğimi hissedip sevdiğim herşeyi alıp bir yolculuğa cıkıcam diyelim biz buna en sevdiklerimin yanına tek kişilik bir bilet hemde birinci sınıftan bir bilet en sevdiğim şey yalnız yolculuk etmek birinci sınıf diyince hemen aldanmayın bu yolculukta taze sıkılmış portakal suyu ikram etmiyorlar  belki genzimde biraz kırmızı şarap kokusu kalabilir onunla idare edicez artık akakiy akakiyeviç gibi paltomu yanımdan ayırmamazlıkta yapmıcam çünkü bu yolculukta bağaj kabul edilmiyormuş  nabalım bizde bu seferlik böyle idare edicez yoksa yanımda götürmek isteyeceğim o kadar fazla şey varkı örneğin güzel ve çiçek gibi kokan kadınlar bir şişe tıpası içine düşmeyen kırmızı tercihen shiraz  bir şarap ama en önemlisi çocukluğumdan beri ailemin sakladığı göbek bağım bakın size ne getirdim demek için oda yoksa bir işime yarıyacağından değil o bağ kesildiğinden beri yani annemden beni ayırdıklarından beri neler yaşadığımı anlatmak için onu götürcem giderken bana bir kimlik ve hayat verilmesinin bütün suçunu belki o göbek bağına bağlıcam iyi bir fikir değil mi benim şuan bu çok hoşuma gitti bunu beynimin bir köşesine  attım giderken unutmamak için sigaram yine ben içime onun dumanını alamadan söndü  en iyisi bu yazı bitene kadar sigara yakmamak ama bittiğinde Amerikan bandrollü sigaramı keyif alarak içime çekmek istiyorum son zamanlarda en çok rahatlatan şey bu sanırım beni ama arpa suyunun içindeki şerbetçi otu kadar etki etmiyor oda bir gerçek hakkını ödüyemeyiz onunda .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder